zondag 9 september 2007

Luque wil zich bewijzen voor Ajax

Albert Luque Ajax
De nieuwe aanwinst Albert Luque van Ajax wil zijn ware gezicht laten zien zowel aan de club als de supporters eromheen. ''Alles staat nu in het teken van Ajax'', vertelt de aanvaller op de website van de club.
Over zijn twee seizoenen in Newcastle wil de spits weinig kwijt. Bij Newcastle had hij namelijk twee seizoenen geen basisplaats. ''Het was geen leuke tijd”, zegt de Catalaan. ''Er waren meerdere redenen waarom het niet liep zoals ik gehoopt had. Toen ik net bij de club begon raakte ik geblesseerd en was ik er bijna vier maanden uit. Niet lang daarna werd de trainer die mij gehaald had, Graeme Souness, ontslagen. De nieuwe trainer (Glenn Roeder, red.) had niet echt een plaats voor mij in zijn team voor ogen'', aldus Luque.
Nu hoopt Luque zijn ware gezicht te kunnen laten zien in Amsterdam. ''Ik wil gewoon veel wedstrijden spelen en belangrijk worden voor Ajax. Als ik me op die manier weer in het nationale team kan spelen zou dat mooi zijn, maar als dat niet lukt is het ook niet erg. Alles staat voorlopig in het teken van Ajax'', aldus Luque.

Geen opmerkingen: